داده نگاران دیاموند

آموزش سئو و بهینه سازی آن


  • آموزش سئو و بهینه سازی آن

با افزایش دستگاه‌های همراه متصل به اینترنت، مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت ها دیگر وابسته به مکانی برای “جستجو” نیستیم. بنابراین، افراد همواره در حال “جستجو” هستند اما سوال اصلی این است که آیا آنها شما را در نتایج “جستجو” خواهند یافت تمام آنچه در این دوره به آن خواهیم پرداخت پیرامون این مسئله است من “دیوید بوث” یکی از بنیانگذاران شرکت دیجیتالی به نام “کاردینال پث” هستم که به سازمان ها در سراسر جهان کمک میکنیم که از این چشم انداز به خوبی در یک دهه بهره بگیرند در این دوره من مبانی بهینه سازی موتورهای جستجو یا به اختصار “سئو” را با شما به اشتراک خواهم گذارد من درباره چگونگی یافتن و تحقیق در مورد کلمات کلیدی که علاقه دارید تا صفحات شما با آنها نمایان شود، صحبت میکنم درباره چگونگی بهینه سازی صفحه برای کلیدواژه مورد نظر و اهمیت لینک ها از دیگر سایت ها و تاثیر شبکه های اجتماعی صحبت خواهم کرد سپس در مورد تمرکز روی موبایل و سئو محلی همچنین استراتژی های اندازه گیری صحبت خواهم کرد که میتواند به شما در مورد آنکه چه مقدار از سرمایه گذاری خود در سئو بهره برداری میکنید کمک نماید اگر آماده اید که برای یافته شدن در نتایج “جستجو” اطمینان حاصل کنید، پس بیایید شروع کنیم.

-بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بطور ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو فرایند بهبود درون و بیرون وبسایت شما در جهت نمایش بیشتر در نتایج موتورهای جستجو و در نهایت کلیک بر روی وبسایت شما است که این امر باعث بیشتر یافته شدن شما به دلایل درست و ورود به وبسایت شما می‌گردد. برای درک بهتر اینکه چه بهبودهایی روی نتایج موتورهای جستجو تاثیر خواهد داشت بیایید یک قدم به عقب برداریم و نگاهی به اهداف موتورهای جستجو بیندازیم. در اصل، تمامی موتورهای جستجو در تلاش برای یافتن و درک کردن تمامی محتواهایی هستند که در اینترنت وجود دارند و به سرعت بتوانند نتایج مرتبط و معتبر را بر اساس هر عبارتی که کاربر جستجو می کند به او نشان دهند.

ابتدا بیایید راجع به ارتباط صحبت کنیم زمانی که یک کاربر درباره چیزی جستجو میکند مانند هتل های xyموتورهای جستجو قصد نمایش لیستی از نتایج را دارند که مرتبط به موضوع هتل های xy هستند موتورهای جستجو تمامی وبسایتهایی که مشاهده کرده اند را تجزیه و تحلیل میکنند و مواردی که معتقد هستند.

به موضوع هتل های xy مرتبط است را برمیگزینند آنها این مورد را با در نظر گرفتن عوامل مختلفی شامل چگونگی نوشته شدن محتوای شما کدهای استفاده شده توسط شما و سایت های لینک شده با شما در اینترنت، تعیین میکنند تمامی این موارد در یک الگوریتم اختصاصی پیچیده جمع شده اند در انتها، در کسری از ثانیه یک موتور جستجو توانایی رتبه دادن و نمایش تمامی آن سایت ها را بر اساس میزان ارتباط آنها با آنچه کاربر تایپ کرده دارد، در این مورد هتل های xyدرک کردن این موضوع بسیار با اهمیت است. به این خاطر که موتورهای جستجو، یک تمایز آشکار بین محتواهایی که مربوط به هتل های xy هستند در برابر محتواهای مرتبط به دیگر عبارات مانند استراحتگاه های ساحلی یا دیگر موارد میدهد موتورهای جستجو تا حدودی قادر به درک ارتباطات معنایی و موضویی بین کلمات و مفاهیم هستند.

مثال دیگری را در نظر بگیرید، “جعبه سگ” یک موتور جستجو میداند که سایت هایی که این محصول را می فروشند به شدت با این عبارت جستجو شده مرتبط هستند اما همچنین میداند که وبسایت هایی که مربوط به نگهداری حیوانات خانگی هستند نیز بسیار با اهمیت هستند همچنین میداند که سایت هایی که تبلیغ غذای حیوانات و اسباب بازی برای سگ ها را انجام میدهند نیز ممکن است با عبارت جستجو شده ارتباط داشته باشند، ولی به مقدار کمتری عامل دیگر تاثیر گذار در موتورهای جستجو، اعتبار میباشد.

به عبارت دیگر، در این دنیای بی قانون اینترنت، در جایی که هر شخصی میتواند مطلبی بنویسد آیا وبسایت شما در اینترنت مورد اطمینان است که موتورهای جستجو، محتوای آن را به کاربران نشان دهند؟ یکی از راه های معمولی که موتورهای جستجو اعتبار یک صفحه یا یک دامنه را تعیین مینمایند، ارزیابی این است که دیگر وبسایت ها چه چیزی در مورد شما میگویند و این با تعداد لینک هایی که در اینترنت به سوی وبسایت شما وجود دارد اندازه گرفته میشود هر لینک را در اینترنت به شکل یک رای میتوانید در نظر بگیرید یک لینک به وبسایت شما مانند این است که بگوییم من به محتوای سایت شما به قدری اطمینان دارم که حاضرم به آن ارجاع بدهم و احتمالا فرستادن ترافیک به سمت وبسایت شما مانند رای اطمینان است و موتورهای جستجو اینها را در زمان خواندن، ارزیابی کردن، ذخیره و امتیاز دهی تمامی صفحاتی که در اینترنت وجود دارد، در نظر میگیرند اما مهم است که از ابتدا بدانیم که این فقط یک فرایند جذب محبوبیت نیست که سعی کنید بیشترین رای را در اینترنت کسب نمایید موتورهای جستجو، محافظت هایی برای جلوگیری از سو استفاده انجام میدهند و تاکید بیشتر آنها روی کیفیت لینک ها می باشد. برای مثال یک موتور جستجو به لینکی بیشتر اطمینان میکند که از یک سایت قابل احترام و وابسته به صنعت یا وبلاگ وابسته به صنعت یا اماکن غیر انتفاعی یا آژانس های دولتی در حیطه کاری شما آمده باشد یک لینکی از یک سایت قدیمی که هیچ ارتباطی به محتوای سایت شما ندارد، آمده باشد مانند چنین نوشته ای است من به هرچیری که بخواهید در ازای پنج دلار لینک میدهم ارزش چندانی برای شما ایجاد نخواهد کرد از نقطه نظر موتورهای جستجو برخی لینک ها از دیگر لینک ها تاثیر بیشتری در ریختن رای ها به سایت شما و تعیین اعتبار شما دارند بنابراین شما کل این سیستم را به عنوان یک دموکراسی وزن دار در نظر میگیرید که برخی رای ها ارزش بیشتری نسبت به دیگر رای ها دارند. درک میزان اهمیت ارتباط و اعتبار برای موتورهای جستجو به ما کمک میکند تا این عوامل را درک و بهبود بخشیم و در نهایت نمایش بیشتری در موتورهای جستجو داشته و بازدید کنندگان بیشتری به سایت ما سرازیر شوند.

سئو – مشاهده صفحه نتایج جستجو

قبل از اینکه روی نمایش وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو کار کنیم مهم است که شکل ظاهری نمایش نتایج جستجو را بدانیم. با وجود اینکه موتورهای جستجوی متعددی در سراسر دنیا وجود دارند و دارای تفاوتهای مشخصی نیز هستند خصوصیات مشترک معمولی نیز بین آنها وجود دارد، که صفحه نتایج ممکن است داشته باشند. چیزی که احتمالا در نتایج جستجو نظر شما را به خود جلب می‌کند، لیست پولی می‌باشد. لیست پولی با لیست های ارگانیک یا طبیعی که ما در تلاش های سئو خود روی آنها تمرکز میکنیم، متفاوت میباشند. این لیست های پولی در واقع تبلیغات هستند برنامه هایی مانند گوگل ادوردز یا مایکروسافت بینگ ادز به آگهی دهندگان اجازه پیشنهاد دادن و قرار دادن این تبلیغات در صفحات جستجو را می‌دهند.

یک صفحه نتایج جستجو معمول دارای ده نتیجه ارگانیک است، که به صفحات مختلفی لینک می‌شود. هر صفحه ممکن است کمی متفاوت باشند اما آنها حداقل یک تیتر یک توضیح و یک آدرس قابل مشاهده دارند. مهم است که شکل این اجزا را بدانیم به این خاطر که در ادامه دوره این المان ها را بهینه و تغییر می‌دهیم، که ممکن است برای هر نتیجه به نمایش در آیند.

نکته مهمی که بایستی به آن اشاره کنیم این است که اینترنت از زمانی که موتورهای جستجو ظهور کرده اند، تغییر فراوانی داشته است و محتواهای فراوانی در سراسر وب وجود دارند که فرای نوشته و صفحات ساده وب هستند. موتورهای جستجو کار خود را به خوبی انجام داده اند. همچنان که ما نتایج را مشاهده میکنیم آنها همچنین نتایجی مانند ویدئو، عکس، اخبار محصولات و نقشه را روی نتایج به نمایش در می آورند. یک راه معمول برای توصیف این است که ما در حال حاضر یک صفحه با ترکیبی از نتایج در اختیار داریم که شامل محتواهای مختلف است. برخی اوقات این نتایج ترکیبی شامل چند کلیپ ویدئویی مرتبط با عبارت جستجو شده می‌باشد یا ممکن است لیستی از کسب و کارهای محلی روی نقشه به شما نشان دهد، ممکن است گروهی از عکس‌ها یا مکان‌ها برای یک محصول که می‌توانید بخرید باشد.

نشانه های اجتماعی به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد که نتایج شخصی سازی شده بیشتری را در اختیار شما قرار دهد مانند مقالات خبری که دوستان شما به اشتراک گذارده اند. این نتایج به طرق مختلفی بر اساس آنچه که موتورهای جستجو فکر می‌کنند که مرتبط و مناسب با عبارت جستجو شده توسط کاربر است به نمایش در می آیند.

در برخی نتایج جستجو یک سری نتایج به شکل پیوسته به نمایش در می آیند برخی نیز ممکن است دارای نتایج بهبود یافته مانند نمودار آگاهی گوگل باشند. این نتایج از منابع مختلفی مانند ویکی پدیا، فری‌بیس یا کتاب واقعیات سازمان جاسوسی آمریکا به عنوان پاسخ آنی به عبارت کپی شده کاربر می باشد.

نکته مهمی که بایستی به خاطر بسپاریم این است که شما فرصت های فراوانی برای به نمایش در آمدن محتوای خود در صفحات نتایج جستجو دارید و هر چه بیشتر از چگونگی کار این موتورها و تصمیم آنها برای نمایش نتایج به کاربران آگاه گردید، بیشتر متوجه خواهید شد که چطور محتوای خود را در بالای محتوای دیگران قرار دهید.

پشتیبانی آنلاین
پشتیبانی دیاموند از طریق ای دی تلگرام زیر به صورت 24 ساعته پاسخ گوی شما عزیزان می باشد
@dndsupport