داده نگاران دیاموند

یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو


  • یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

قبل از اینکه وب‌سایتتان را بهینه کنید باید موارد بهینه‌سازی را بشناسید یافتن کلمات کلیدی صحیح و متمرکز کردن تلاش‌های سئو بر روی آن‌ها چالش‌ برانگیز است، اما خوشبختانه داده‌های زیادی در اینجا وجود دارند که به همراه یک رویکرد ساختار یافته می‌توانند برای جستجوی کلمه‌ی کلیدی استفاده شوند.

کلمات کلیدی مواردی هستند که کاربر در موتور جستجو وارد می‌نماید موتورهای جستجو نظیر بینگ و گوگل به دنبال مرتبط ‌ترین نتایج مربوط به جستجوی شما می‌روند و در این راه از اطلاعاتشان درباره‌ی شما و کل محتوای موجود در اینترنت استفاده می‌کنند، اما باید به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو برای یافتن خواسته‌های کاربر تلاش زیادی را انجام می‌دهند، مگر اینکه همه چیز به روشنی بیان شده باشد.

شاید به همین دلیل است که چندین بار مجبور شده‌اید پس از یک جستجوی نامفهوم یک جستجو با توصیف بیشتر را انجام دهید. شما یک کلمه‌ی کلیدی را امتحان می‌کنید اما چیزی که به دنبالش هستید را به دست نمی‌آورید پس سعی می‌کنید دقیق‌تر شده و توصیف بهتری از خواسته‌ی خود داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت مردم سرتاسر دنیا انواع و اقسام کلمات کلیدی را هر ثانیه، هر ساعت و هر روز تایپ می‌کنند و برای ما مهم است که بتوانیم موارد تایپ شده را بشناسیم، تا امکان بهینه‌سازی صفحاتمان در پی جستجوی آن کلمات به وجود بیاید.

جستجوی کلمه‌ی کلیدی رسمی یکی از مفاهیم کلیدی سئو است که می‌تواند در راستای شناسایی جستجوهای افراد به ما یاری برساند. همچنین دوره‌ی تناوب جستجوها میزان ارتباط آن موضوعات با اهداف کسب ‌و کار و میزان رقابتی بودن آن عبارات برای افزایش رتبه در گوگل نیز بدین شکل حاصل می‌شود.

بیایید نمونه‌ای را بررسی کنیم فرض کنید شما ماشین می‌فروشید! شاید فکر کنید کلمه‌ی کلیدی ماشین می‌تواند برای افزایش رتبه‌ی شما مناسب باشد، اما اگر اندکی جستجو در مورد کلمه‌ی کلیدی انجام دهید احتمالاً این کلمه را به فهرست‌تان راه نخواهید داد. اگرچه این کلمه به میزان زیاد در موتورهای جستجو تایپ می‌شود اما به میزان ارتباط آن فکر کنید، یک کاربر به چند دلیل می‌تواند عبارت «ماشین» را در موتور جستجو تایپ کند.

شاید آن‌ها به دنبال ماشین اسباب‌بازی یا مکانی برای تعمیر و اجاره‌ی ماشین بگردند. صدها مورد مختلف که امکان دارد هیچ ربطی به خرید ماشین نداشته باشند. همچنین تمام افراد هم‌صنفتان می‌خواهند با استفاده از کلمه‌ی کلیدی ماشین به افزایش رتبه‌شان در موتور جستجو بپردازند. این اصطلاح بسیار رقابتی است عبارتی نظیر «خرید ماشین کارکرده‌ی تویوتا کمری 2010» زیاد در گوگل تایپ نمی‌شود، اما بسیار مرتبط و دقیق بوده و خیلی هم رقابتی نیست. کلمات کلیدی نظیر این مورد در انتها به فهرست‌تان راه پیدا خواهند کرد تا بهینه‌سازی شوند.

حال که اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی و جستجوی آن‌ها داریم بهتر است در مورد برنامه‌ریزی صحبت کنیم یک برنامه‌ی موثر برای جستجوی کلمه‌ی کلیدی شامل رویکردی ساختاریافته و منطقی می‌شود که در انتها شناسایی کلمات کلیدی مورد استفاده برای محتوای وب‌سایت را در پی خواهد داشت. در نهایت برنامه‌ی جستجوی کلمه‌ی کلیدی داده‌های مورد نیاز برای تصمیم‌گیری در مورد کلمات کلیدی بهینه و خوب را به شما خواهد داد و مرتبط ‌ترین و سودرسان ‌ترین کلمات کلیدی که مختص کسب‌وکارتان هستند از این طریق حاصل می‌شوند با توجه به میلیاردها جستجو که در هر ماه جستجو می‌شوند مهم است که اهداف جستجوی کلمه‌ی کلیدی، مواردی که به دنبالش هستیم و نحوه‌ی جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها را درک کنیم تا بتوانیم برای وب‌سایتمان تصمیم‌گیری کنیم.

– راهنمای تحقیق بر روی کلمات کلیدی

هر کسی در نهایت، رویکرد و فرآیند خودش را برای جستجوی کلمه‌ی کلیدی توسعه می‌دهد و باید موردی را پیدا کنید که با نیازهایتان همخوانی داشته باشد. اما مهم‌ترین بخش جستجوی کلمات کلیدی فراموش کردن خود و کسب‌وکارتان و درک نیازهای مشتریان بالقوه می‌باشد. این فرایند معمولاً با ایده‌پردازی و پاسخ به تعدادی از سوالات کلیدی آغاز می‌شود. از دیدگاه سازمانی این مرحله بسیار مهم است، زیرا مجبورتان می‌کند به نواحی متفاوتی از کسب‌وکارتان نگاه کنید. کارتان را با تعیین خدماتی که ارائه می‌دهید آغاز کنید، حتی‌الامکان جامع باشید و تا می‌توانید عبارات و کلمات مرتبط را فهرست کنید. حتماً این کار را از دیدگاه مشتریان‌تان انجام دهید.

ما به عنوان افرادی که هر روز در این کسب ‌و کار مشغول هستیم، امکان دارد راه کاملاً متفاوتی را برای توضیح محصولات و خدماتمان داشته باشیم. به عنوان مثال وبسایت‌های تخفیف تور و مسافرت را در نظر بگیرید، امکان دارد وسوسه شوید و از کلمات کلیدی نظیر حمل‌ و نقل هوایی ارزشمند و بلیط با تحفیف و واجد شرایط جی 76 استفاده کنید. اما در انتهای روز هیچ ‌کس در دنیا چنین کلماتی را در موتور جستجو تایپ نمی‌کند، در حالی‌ که شاید این موارد از نظر شما منطقی باشند، اما مشتریانتان به دنبال پروازهای ارزان هستند. پس ایده‌پردازی می‌تواند کارتان را راه بیاندازد به دنبال ابزارهایی می‌گردیم که بتوانند کلمات کلیدی مشابه را پیدا کنند و حتی‌الامکان فهرست‌تان را به طرز قابل توجهی گسترش دهند. وقتی که صاحب فهرستی برای کلمات کلیدی شده اید کار بعدی که باید انجام دهید، بررسی معیارهای ترافیک جستجو می‌باشد، باید ببینید چه نوع تقاضاهایی برای آن عبارات وجود دارند.

اگر این کار را انجام دهید در انتها با یک مشت کلمه‌ی کلیدی مواجه می‌شوید که هزاران بار در طول روز تایپ می‌شوند و البته موارد دیگری که خیلی هم مورد جستجو قرار نمی‌گیرند. این‌ها کلمات کلیدی توصیفی‌تر یا منحصربه‌فردی هستند، اما لازم به ذکر است که این موارد را تحت عنوان کلیدواژه‌های طولانی یا دم دراز می‌شناسند. کلیدواژه‌های طولانی در سئو بسیار مفید هستند، آن‌ها ما را به سمت کلمات کلیدی بزرگ ‌تر و دارای رقابت کمتر می‌برند که از انطباق بیشتری با اهداف کسب‌ و کارمان برخوردار می‌باشند. درحالی ‌که برای تک‌ تک آن‌ها حجم جستجوی بالایی وجود ندارد. اما هر یک از آن‌ها سهمی از جستجوی کلی را برای سایت فراهم می‌کنند.

مثلاً اگر من قاب آیفون بفروشم امکان دارد کارم را با جستجو در مورد کلمه‌ی کلیدی «قاب‌های آیفون» شروع کنم عبارتی که خیلی زیاد در گوگل جستجو می‌شود. این عبارت بسیار رقابتی بوده و افزایش رتبه در این کلمه کلیدی بسیار دشوار خواهد بود. اما می‌توانم به دنبال یک کلیدواژه‌ی طولانی نظیر «قاب‌های آبی آیفون فایو اس» باشم این کلمه بسیار جزئی و دقیق بوده رقابت کمتری دارد و افزایش رتبه با آن برای حجم جستجو بیشتر خواهد بود.

اما یک بخش مهم وجود دارد شاید بتوانید صدها یا هزاران کلیدواژه‌ی طولانی پیدا کنید که با کمک یکدیگر پتانسیل جذب ترافیک بیشتری نسبت به کلیدواژه‌ی اولیه یعنی “قاب‌های آیفون” داشته باشند. در نهایت باید به نوعی معنا و سازماندهی را پیرامون کلیدواژه‌های جمع‌آوری شده ایجاد کنید. می‌توانید زمینه‌ها یا عناوینی را برای گروه‌بندی کلمات کلیدی‌تان بیابید فرایندی که تحت عنوان دسته‌بندی شناخته می‌شود.

باز هم به مثال قاب آبی آیفون برمی‌گردیم می‌توانیم گروه را در مورد همین قاب‌های آبی آیفون بسازیم و انواع مدل‌های آیفون را در آن بگنجانیم همچنین می‌توانیم دسته‌بندی را نه بر اساس مدل بلکه درعوض بر اساس رنگشان انجام دهیم.

– ابزارهای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

حالا که اصول مربوط به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را یاد گرفته‌ایم بیایید به سراغ ابزارهایی برویم که به ما در یافتن کلمات کلیدی بیشتر و تمامی داده‌های مورد نیاز کمک می‌کنند. در حالی ‌که ابزارهای متفاوتی در این راستا وجود دارد، اما یکی از پرکاربردترین موارد گوگل کیورد پلنر می‌باشد. نه ‌تنها این ابزار معیار خوبی را برای حجم جستجو فراهم می‌کند بلکه بهبودهایی را برای پیشنهاد کلمه‌ی کلیدی به وجود می‌آورد. به همین دلیل آن را به عنوان یکی از ابزارهای محبوب جستجوی کلیدواژه در سئو می‌دانند و نکته‌ی خوبش این است که مجانی است. نیاز به یک حساب ادوردز دارید تا بتوانید به کیورد پلنر دسترسی پیدا کنید. پس اگر برای استفاده از گوگل ادوردز برنامه دارید و می‌خواهید اهداف تبلیغاتی را انجام دهید، می‌توانید یک حساب برای کیورد پلنر ساخته و یک سنت هم خرج نکنید از منوی کشویی ابزار در ادوردز می‌توانید به کیورد پلنر دسترسی پیدا کنید. پس از اینکه وارد کیورد پلنر شدید چهار گزینه در اختیارتان قرار می‌گیرد با توجه به اهداف جستجویی خودمان در زمینه‌ی کلیدواژه بر روی گزینه‌ی اول کلیک می‌کنیم که جستجو برای کلیدواژه‌ها و گروه‌های تبلیغاتی جدید است.

قبل از این ‌که جستجو انجام دهیم بیایید نگاهی به برخی از گزینه‌های موجود بیاندازیم. از نظر جغرافیایی می‌توانید داده‌های تمام دنیا یا منطقه‌ی مورد نیاز خودتان را نگاه کنید، همچنین می‌توانید زبان مربوط به نتایج کلیدواژه‌هایتان را انتخاب کنید. انواع مختلفی از گزینه‌ها و ویژگی‌ها در اینجا هستند نظیر فیلتر کلیدواژه‌های منفی که به شما اجازه می‌دهد کلیدواژه‌های خاصی را از نتایج خود حذف کنید، همچنین می‌توانید نتایج خود را بر اساس مواردی نظیر میزان مشخصی از تقاضا یا یک میزان از حجم جستجوی خاص فیلتر کنید. در بخش فیلترهای کلیدواژه می‌توانید گزینه‌ی «فقط ایده‌های نزدیک به عبارات جستجو شده‌ی من را نشان بده» را انتخاب کنید.

بدین ترتیب حتماً داده‌هایی که واقعاً با کلیدواژه‌های مورد جستجو مرتبط هستند را دریافت خواهیم کرد. حالا آماده‌ی شروع هستیم و راه‌های مختلفی برای انجام کار وجود دارد از اینجا به بعد تمامی موارد را ساده نگه می‌داریم. عبارت «قاب‌های آیفون» را تایپ کرده و بر روی گزینه‌ی «ایده بده» کلیک می‌کنیم با کلیک بر روی زبانه‌ی ایده‌های کلید واژه مشاهده می‌کنید که کیورد پلنر گوگل یک ابزار پیشنهاددهی فوق‌العاده است. از همین یک عبارت می‌توانیم متوجه شویم که افراد برای عبارت‌هایی نظیر بهترین قاب‌های آیفون، قاب‌های ارزان آیفون و قاب‌های آیفون اسپک جستجو می‌کنند. همچنین می‌توانیم ببینیم که این کلمات چند بار در گوگل جستجو شده‌اند. توجه کنید اگر هر یک از فیلترهای مربوط به موقعیت مکانی و متوسط جستجوی ماهیانه انتخاب شود صرفاً داده‌های همان مکان نشان داده خواهند شد. از طریق همین ابزار می‌توانید فهرستی از داده‌های خام را به فرمت CSV دانلود کنید و به صورت آفلاین با استفاده از نرم‌افزاری نظیر اکسل بر روی کلیدواژه‌ها کار کنید.

حتماً به خاطر داشته باشید که این ابزار برای تبلیغات در گوگل ادوردز توسعه داده شده و گزینه‌های بیشتری هم هستند که ما درباره‌شان صحبت نکردیم، چون مربوط به تبلیغات پولی در شبکه‌ی ادوردز می‌شوند و لزوماً ربطی به سئوی ارگانیک ندارند. اما به شما توصیه می‌کنم بر روی این ابزار وقت گذاشته و ایده‌ها و داده‌های بسیاری را در مورد کلیدواژه‌ها استخراج کنید. یکی دیگر از ابزارهای عالی برای دریافت اطلاعات در مورد کلمات کلیدی گوگل ترندز است.

در آن می‌توانید کلمات کلیدی مختلف را تایپ کرده و انواع اطلاعات مربوطه در زمینه‌ی نحوه‌ی تایپ این کلمه‌ی کلیدی در گوگل را در گذر زمان مشاهده کنید. در بالای صفحه می‌توانید این داده‌ها را بر اساس نوع جستجو، جغرافیا، دوره‌ی زمانی و حتی دسته‌‌بندی فیلتر کنید. بیایید دوباره سراغ قاب‌های آیفون برویم و ببینیم که چه چیزی می‌توانیم یاد بگیریم. در اینجا نمایش مبنی بر نحوه‌ی جستجوی این عبارت در سالیان گذشته آورده شده و مواردی کلیدی در مورد کلمه ذکر شده که می‌توانند ایده‌هایی را در مورد دلایل اوج‌ها و فرودهای مربوطه بیان کنند .مشاهده می‌شود که در طول این سال‌ها گرایش فزاینده‌ای به این عبارت مشاهده شده است.

بیایید دقیق‌تر شده و صرفاً کشور آمریکا در 12 ماه اخیر را انتخاب کنیم و آن را با کلیدواژه‌ی مفرد یعنی «قاب آیفون» مقایسه کنیم. در اینجا می‌توانیم ببینیم که تقاضا از کجا افزایش یافت می‌بینیم که افراد بیشتری از عبارت مفرد نسبت به جمع (قاب‌های آیفون) استفاده می‌کنند. با اسکرول به پایین می‌توانیم میزان اقبال به کلمات را با استفاده از نقشه‌ی حرارتی ببینیم. حتی می‌توانیم در بخش جستجوها و در بالا ایده‌های بیشتری در مورد کلیدواژه‌ها بیابیم. قرار دادن تعدادی از این موارد در کیورد پلنر گوگل می‌تواند تکرارهای جدیدی را برای جستجوها آغاز کند.

استفاده از ابزارهایی نظیر کیورد پلنر گوگل و گوگل ترندز باعث می‌شود کلمات کلیدی جدیدی را کشف کنیم و موارد جستجو شده توسط مردم در موتورهای جستجو را درک کنیم. این مکاشفه و جمع‌آوری داده به عنوان ستون فقرات فرایند برنامه‌ریزی کلمات کلیدی محسوب شده و می‌تواند بینش خوبی را در زمینه‌ی انتخاب کلیدواژه به وجود بیاورد و می‌توانیم آن را به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خودمان در نظر بگیریم.

– درک ویژگی های کلمه کلیدی

داده‌های بسیار زیادی در مورد کلیدواژه‌های مورد استفاده‌ی مردم در موتورهای جستجو در دسترس ما قرار دارند و پیش از تصمیم‌گیری در مورد گنجاندن کلمات کلیدی در استراتژی سئو باید ویژگی‌های مختلف مربوط به کلیدواژه‌ها را ارزیابی کنیم. سه مورد هستند که باید در هنگام انتخاب کلیدواژه‌ها مدنظر داشته باشید ارتباط، حجم جستجو و رقابت. بیایید با ارتباط شروع کنیم اولین کاری که باید انجام دهید، تصمیم‌گیری در مورد ارتباط کلمه‌ی کلیدی با کسب‌وکارتان است و باید یک سوال ساده از خود بپرسید آیا کلمه‌ی کلیدی می‌تواند انعکاس دقیقی را از ماهیت محصولات و خدمات شما داشته باشد؟ اگر این‌گونه است باید سراغش بروید. هدف شماره‌ی اول موتور جستجو یافتن و تحویل مرتبط ‌ترین داده‌ها با عبارت جستجو شده توسط کاربران است بهترین روش برای درک رفتار جستجوی کاربران درک تفکرات آن‌ها می‌باشد.

مثالی که پیش‌ تر در همین فصل مطرح کردیم را یادتان هست اگر به دنبال خرید ماشین باشید، چگونه از موتور جستجو استفاده می‌کنید؟ احتمالاً در گوگل صرفاً کلمه‌ی ماشین را جستجو نخواهید کرد. درعوض احتمالاً جستجویتان را تخصصی‌تر کرده و دقیقاً همان چیزی که می‌خواهید را در گوگل تایپ خواهید کرد.

مثلاً می‌نویسید تویوتا کمری 2013. حال اگر سازمانی هستید که می‌خواهید تویوتا کمری دست‌دوم بفروشید و یکی از صفحات وب‌سایتتان را به آن اختصاص داده‌اید، می‌توانید این مورد را به عنوان یک کلیدواژه‌ی مرتبط لحاظ کنید. بهترین ویژگی کلیدواژه‌های مرتبط این است که به احتمال زیاد می‌توانند ترافیک تخصصی‌تری را به سمت وب‌سایتتان هدایت کنند. دومین موردی که باید مدنظر داشته باشید حجم جستجو است. شاید تویوتا کمری 2013 ارتباط بسیار زیادی با کسب‌وکارتان داشته باشد و منجر به فروش شود، اما درصد جستجوی آن در گوگل خیلی بالا نیست. حجم جستجو به تعداد جستجوهای یک ماه برای یک کلیدواژه‌ی به‌خصوص اطلاق می‌‌شود. اگر از ابزاری نظیر کیورد پلنر گوگل استفاده کنید تعداد متوسط جستجوهای عبارت در 12 ماه اخیر را به شما نشان می‌دهد.

از آن‌جایی که این یک مقدار متوسط است، عواملی همچون فصل و الگوهای گرایش را به حساب نمی‌آورد. پس اگر کسب‌وکارتان فصلی است احتمالاً باید به ویژگی گرایشات حجم جستجو در کیورد پلنر یا گوگل ترندز نگاه کنید و از آن برای تحلیل کلمات کلیدی‌تان بهره بگیرید. حال بیایید به رقابت نگاهی بیاندازیم منظورمان این است که رقابت برای افزایش رتبه با این کلیدواژه در صفحات موتور جستجو چه‌قدر دشوار خواهد بود؟ اگر یک محصول یا فناوری جدید را به بازار معرفی نمی‌کنید، احتمالاً باید دنبال یافتن محتوایی مشابه با خودتان در وب باشید و می‌توانید به مواردی همچون تعداد صفحات موجود در مورد موضوع مربوطه یا میزان قدرت و اطمینان وب‌سایت‌های رقیبتان بپردازید، همچنین بک‌ لینک به سایت آن‌ها نیز مهم است تعدادی ابزار مفید و پولی در این زمینه وجود دارند که به شما در راستای بررسی این معیارهای رقابتی کمک خواهند کرد. به عنوان نمونه می‌توان به ابزار کیورد دیفیکالتی موز اشاره کرد.

بیایید سه سطح از ویژگی متفاوت را در مورد موضوع “ماشین” تایپ کنیم. با این ابزار به راحتی می‌توانیم مقایسه‌ای را میان حجم جستجو و رقابت انجام دهیم. حتی می‌توانیم تحلیل عمیق‌تری را در مورد گزارش‌های جستجو انجام دهیم تا درک بهتری را از جنبه‌های رقابتی صفحات رتبه‌ بالا برای این عبارت‌ها بیابیم. این نوع تحلیل می‌تواند یک بررسی عمیق و نگاه واقع‌گرایانه را در مورد رتبه‌بندی با استفاده از کلیدواژه‌ی مورد جستجو به وجود بیاورد، اما حتی ابزارهای پولی همانند این مورد نیز یک روش برای نگریستن به رقابت و ارزیابی کلیدواژه در جستجوهای پولی یا بازارهای مربوط به نرخ کلیک هستند.

تعداد تبلیغ‌کنندگان جستجو که به شکلی فعال در عرصه‌ی قیمت‌گذاری برای کلیدواژه فعال هستند می‌تواند به عنوان یک فیلتر در راستای مقایسه‌ی دشواری کلیدواژه در مقایسه با جستجوهای ارگانیک عمل کنند. کیورد پلنر گوگل ستونی تحت عنوان رقابت دارد که این موضوع را به شما نشان می‌دهد، درحالی ‌که رابط کاربری صرفاً نمرات پایین، متوسط یا زیاد را در اختیارتان قرار می‌دهد. با یک ترفند کوچک می‌توانید فهرست را دانلود کرده و برای معیار رقابت، عدد بسیار دقیق‌تری را بر اساس معیاری بین صفر و یک دریافت کنید.

حتماً از فیلترها و ابزارهای مرتب کردن اکسل استفاده کنید تا کلیدواژه‌های طولانی و بسیار مرتبط را با رقابت کمتر بیابید. با ذکر مثالی سریع هر سه مورد را با همدیگر بررسی کنیم و سه رکن اساسی در جستجوی کلمه‌ی کلیدی یعنی ارتباط، حجم و رقابت را بررسی کنیم مشاهده کردیم. چگونه عباراتی همچون تویوتا کمری 2013 دست‌دوم می‌تواند نسبت به عبارت عمومی ماشین یا ماشین دست‌دوم بهتر بوده و از ارتباط بیشتری برای کمپانی‌های فروشنده‌ برخوردار باشد. از منظر رقابت نیز مشاهده کردیم که این عبارات عمومی در چه وضعیتی قرار دارند.

همچنین تبادلات میان حجم جستجو را در تقابل با ارتباط و رقابت مشاهده کردیم. امیدواریم که هم‌اکنون بتوانید مشاهده کنید که بسیاری از سازمان‌ها تعداد زیادی از انواع کلیدواژه‌های مرتبط را با حجم جستجوی نه‌چندان بالا پیدا می‌کنند. اما با توجه به ارتباط شدید آن کلیدواژه با کسب‌وکارشان تلاش‌های سئوی خودشان را به سمت درست هدایت می‌کنند غالباً اگر تمامی کلمات مرتبط ولی دارای رقابت پایین را در یکجا جمع کنید می‌توانید تعداد زیادی از بازدیدکنندگان مرتبط و خریدار را به سمت وب‌ سایتتان هدایت کنید. پس بگذارید که رقبایتان بودجه‌ی زیادی را صرف پیروی از کلیدواژه‌های ماشین و ماشین دست‌دوم کنند و رویه‌ی خودتان را برای جستجوی کلمه‌ی کلیدی پی بگیرید تا مرتبط ‌ترین حجم جستجو با کمترین رقابت را به سمت خودتان جلب کنید.

– ارزیابی کلمات کلیدی

ارزیابی کلمات کلیدی برای موفقیت بلندمدت در استراتژی های سئو حیاتی بوده و واقعاً به عنوان آخرین گام در چرخه‌ی جستجوی کلیدواژه مطرح می‌باشد. با توجه به کلیه‌ی داده‌های خوبی که در مورد کلیدواژه وجود دارند، اما یک نکته در مورد کلیدواژه‌ها وجود دارد که نمی‌توانیم بیابیم و آن هم نحوه‌ی عملکرد آنها برای ما است. وقتی که افزایش رتبه با استفاده از کلیدواژه‌ی مدنظرمان را آغاز می‌کنیم به واسطه‌ی همین حرکت، می‌خواهیم ترافیک را به سمت سایتمان هدایت می‌کنیم، بایستی ببینیم که آیا این کلیدواژه‌ها واقعاً می‌توانند اهداف کسب‌ و کار و مبادلات سودمند را برایمان در پی داشته باشند. کلیدواژه‌ی تویوتا کمری 2013 دست‌دوم را در بخش ویژگی‌های کلمات کلیدی به یاد بیاورید که فکر می‌کردیم برایمان ایده‌آل است.

اینگونه مشخص شد که هرکسی این کلیدواژه را تایپ می‌کند به دنبال مکانی برای تعمیر مجانی ماشین و فراخوانی برای ماشینش می‌گردد. کلیه‌ی تحقیقاتمان گفتند که این کلیدواژه خوب است اما در انتها معلوم شد که نمی‌تواند منجر به فروش ماشین شود. نکته این است که باید توان انطباق را داشته باشیم. متوجه خواهید شد برخی از کلیدواژه‌ها برای شما نتیجه نمی‌دهند و از جایگزینی کلمات بی‌فایده با کلیدواژه‌های جدید هراسی نداشته باشید. تنها در زمانی این امر را متوجه خواهید شد که از جانب آن کلیدواژه‌ها ترافیک به سمت سایتتان سرازیر شود.

یک راه سریع و بهینه برای آزمودن از طریق صفحه جستجو است.

با استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر گوگل ادوردز و بینگ ادز می‌توانید کلیدواژه‌هایی را خریداری کرده و آن‌ها را برای مدت‌زمان کوتاه آزمایش کنید و در ادامه جمع‌آوری داده به شما کمک می‌‌کند تا میزان ارزش کلمات کلیدی برای کسب‌وکارتان را متوجه شوید. با اینکه جستجوهای پولی معمولاً رفتار متفاوتی را با جستجوهای ارگانیک دارند، اما می‌توانید از آن‌ها به عنوان فیلتر استفاده کرده و در زمان و فرصت از دست رفته صرفه‌جویی کنید. فراموش نکنید که سئو پروژه‌ای نیست که یک بار آن را انجام دهید و تا همیشه خیالتان راحت باشد. سئو یک فرایند مداوم است که باید در بلندمدت انجام گرفته و حفظ شود، صنعت مدام در حال تغییر است و نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از موتورهای جستجو نیز در حال تکامل می‌باشد. جستجوی کلیدواژه‌ای که یک سال پیش انجام گرفته شاید دیگر به کارتان نیاید پس حتماً این فرایند مکاشفه را چند بار در سال انجام دهید تا فرصت‌های جدیدی که به وجود آمده را رصد کنید.

با تحقیقات جدید شانه به شانه‌ی تغییرات بایستید و بر روی نحوه‌ی کمک‌رسانی کلیدواژه‌ها به ترافیک ارگانیک وب‌سایت و اهداف کسب‌وکارتان کمک کنید بدین ترتیب می‌توانید درک بهتری را از بازدیدکنندگان، الگوهای جستجوی آن‌ها و نحوه‌ی ارائه‌ی بهتر محصولات به آن‌ها بیابید که برای امروز و سالیان بعد کارساز باشد.

پشتیبانی آنلاین
پشتیبانی دیاموند از طریق ای دی تلگرام زیر به صورت 24 ساعته پاسخ گوی شما عزیزان می باشد
@dndsupport