داده نگاران دیاموند

تولید محتوا و درک سئو در تجارت الکترونیک


  • تولید محتوا و درک سئو در تجارت الکترونیک

-تولید محتوا و درک سئو در تجارت الکترونیک

ایجاد محتوا برای سایت‌های تجارت الکترونیک برای برآورده‌سازی چند هدف مختلف انجام می‌شود. اول اینکه باید جذابیت لازم را برای موتورهای جستجو داشته باشد، تا مردم بتوانند شما را در صفحات اول بیابند. اما وقتی که مردم صفحاتتان را دیدند، باید محتوا تاثیر لازم را داشته باشد تا نه ‌تنها آن‌ها را به خرید ترغیب کند، بلکه آن‌ها را به حدی جذب کند که تمایل داشته باشند محتوایتان را از طریق لینک‌ها و شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند و همین امر به کلیت سئوی شما کمک می‌کند. این یکی از کارهایی است که برای توصیف محصول انجام می‌گیرد. اما مردم اندکی پیچیده‌تر از این حرفها هستند. با بازگشت به سمت بازاریابی 101 ما محصول یا خدمات نمی‌فروشیم بلکه راهکار مربوط به مشکلات را ارائه می‌کنیم پس حتماً کاری کنید که توصیفتان فراتر از محصول صرف باشد.

نحوه‌ی استفاده‌ی واقعی از محصول را توصیف کنید و از طریق تصاویر، ویدئوها، انیمیشن‌ها و حتی دیاگرام‌های مرحله به مرحله فرصت‌هایی را ایجاد کنید که نحوه‌ی کارکرد این محصول و نحوه‌ی حل مشکلاتشان را به آن‌ها نشان دهید. امکان دارد به همین دلیل رقابتتان از قدرت کافی برخوردار نباشد و بدین ترتیب به یک محتوای بسیار ویژه دست پیدا می‌کنید، که هم بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو را راضی نگه می‌دارد.

همچنین به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان می‌دانند که در صورت خرید از شما، عوایدی نصیبتان می‌شود. دقیقاً همانند زمانی که وارد فروشگاه لوازم الکترونیک می‌شوید و فروشنده که به دنبال کمیسیون خودش است گران‌ترین دوربین را توصیف می‌کند. شما می‌دانید که در صورت خرید آن مورد پول بیشتری نصیب فروشنده می‌شود، اما در وب گزینه‌ی مطالعه‌ی نقدهای افرادی همانند خودمان وجود دارد که همین مسیر را طی کرده و در نهایت تصمیم گرفته‌اند فلان محصول را بخرند، حال می‌خواهند نظرشان را در مورد تصمیمشان بگویند و کمیسیونی نصیبشان نمی‌شود.

به عنوان مصرف ‌کننده به این نقدها اعتماد داریم و انتشار نقدهای محصول یا استشهادهای خدمات می‌تواند یک روش عالی برای درک محصولات از طریق تجربیات دیگران باشد و مشتریان از آن تقدیر می‌کنند در انتها فراموش نکنید که توصیه‌های اضافی را برای محصول بگنجانید اگر نرم‌افزار تجارت الکترونیکتان ساخته شده حتماً آن را تجهیز کنید و در غیر این صورت به بسیاری از موتورهای توصیه‌ی محصول که در بازار امروز وجود دارند نگاه بیاندازید با جستجوی محصولات معین توسط مردم سایر محصولات مشابهی که امکان دارد مایل به خرید آن باشند و البته نقدهایشان با معیار مدنظر همخوانی دارند، نمایش داده می‌شود. همین امر می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای فروش چند محصول باشد.

اگر کسی در سبد خرید محصول یک دوربین خریداری کند می‌توانید پیشنهاد خرید لنز، کیف دوربین و یک باطری اضافه را به او بدهید. زمان گذاشتن برای ایجاد صفحات محصول جامع و و بی‌‌همتا می‌تواند منجر به حل مشکلات کاربران شود. با استفاده از تجربه‌ی سایر افراد به آن‌ها اطمینان می‌دهد و در زمانی که قرار است برای خرید تصمیم بگیرند عوایدی را نه ‌تنها برای فروش بلکه برای نمایش بیشترتان در موتورهای جستجو در پی خواهد داشت.

-درک سئو و تجارت الکترونیک

این روزها بسیاری از افراد از موتورهای جستجو برای خرید استفاده می‌کنند. چه آن‌ها در مراحل اولیه‌ی تحقیق باشند و چه در زمانی باشند که آمادگی خرید دارند. اگر بخواهید محصول مورد جستجوی دیگران را بفروشید، دوست دارید که صرف‌ نظر از مرحله‌ای که مشتریان در آن قرار دارند، خود را در معرض دید دیگران قرار دهید. چند مورد را باید در نظر بگیرید که مختص وبسایت‌های تجارت الکترونیک هستند و می‌توانند به موتورهای جستجو کمک کنند که محصولتان را با جستجوهای مدنظر افراد منطبق نمایند. اولین و مهم‌ترین موردی که باید در نظر داشته باشید و بر محتوای معمول اعمال می‌شود در صفحات تجارت الکترونیک نیز استفاده می‌گردد.

معمول‌ترین رویه‌هایی که پیرامون ساختارهای لینک ‌دهی وب‌سایت از جمله لینک‌دهی بیرونی و بهینه‌سازی روی صفحه موجود هستند، از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشند. اما در عصری که موتورهای جستجو می‌خواهند به صراحت محتوا را با حداکثر جرئیات مهم بیان کنند باید کاری کنیم که موتورهای جستجو در مورد محتوای تجارت الکترونیک شما اطمینان پیدا کرده و آن را بشناسند. فراتر از یک HTML معمول که بر روی وب‌سایت‌ها پیدا می‌شود، می‌توانید از فراداده‌های مخصوصی استفاده کنید که در راستای شناسایی محتوای شما به عنوان تجارت الکترونیکی کمک کرده و در توصیف محصولات پیشنهادی ‌تان یاری می‌رسانند.

اما پیش از این‌ که این اجزای فنی را لحاظ کنید. هنوز هم مهم است که اطلاعات لازم را در مورد کلیدواژه‌هایی که مشتریان تان در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند به دست بیاورید. حتماً تحقیق کلمه‌ی کلیدی خود را آنالیز کنید، تا از مقاصد مردم در حین استفاده از کلید واژه‌های معین و منظورشان از جستجو سر در بیاورید. اگر فکر می‌کنید کاربرانتان در پی مقایسه‌ میان شما و رقبایتان هستند، احتمالاً باید تولید محتوا را به سمت این نیاز پیش ببرید.

همچنین برای افرادی که از محتوای تایپ ‌شده‌شان مشخص است در مراحل پایانی خرید قرار دارند و مثلاً می‌نویسند خرید فلان محصول یا کوپن بهمان محصول نیز همین گونه است، باید کاری کنید که محتوای تولیدی‌تان حاوی روندی ساده برای خرید باشد. یک مورد دیگری که مختص تجارت الکترونیک می‌باشد، این است که غالباً محصولاتتان خارج از مرزهای سایتتان مورد بحث قرار می‌گیرند. می‌توانید مباحثاتی را در انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا سایر وب‌سایت‌های فروشنده‌ی محصول بیابید و این موارد فرصت‌هایی هستند که می‌توانند برای مکالمه با یک متخصص با دانش ایجاد شوند. اگر فردی به واسطه‌ی تجربه‌ی کار با شما نقدی را منتشر کند، می‌توانید از مواردی نظیر هشدارهای گوگل یا ابزارهای رصد کردن شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

تا از آن نقدها آگاه شوید و خوب یا بد این فرصتی است که برای شنیدن و ایجاد مکالمه برایتان ایجاد شده است. اگر مردم احساساتی منفی را مورد شما یا محصولاتتان بیان کنند می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و مشکل را در ملاعام حل کنید. اگر مردم موارد خوبی را در مورد محصولتان بیان کنند به آن‌ها مراجعه کرده و تشکر کنید. حتی می‌توانید نوعی فعالیت شبکه‌های اجتماعی داشته باشید که منجر به لینک‌سازی یا محتوای ایجادشده توسط کاربر شود. تمامی این مدیوم‌های عمومی توسط موتورهای جستجو و افراد مشاهده می‌شوند. می‌توانید هم از مردم و هم از موتورها عوایدی را دریافت کنید.

 

 

 

 

 

 

پشتیبانی آنلاین
پشتیبانی دیاموند از طریق ای دی تلگرام زیر به صورت 24 ساعته پاسخ گوی شما عزیزان می باشد
@dndsupport